RetailCoaches

Een RetailCoach is iemand die brede kennis en werkervaring heeft binnen het werkveld van retail, FMCG, fabrikanten of ondernemerschap. Verder heeft de RetailCoach ruime coachervaring en een accreditatie van een gerenomeerde coachopleider.

Wij delen de passie voor de inhoud van het vak & de mens en zijn of haar ontwikkeling.

Wij zijn een ‘collectief’, dat wil zeggen dat we met meerdere RetailCoaches zijn en indien nodig haken we andere specialisten aan, uit ons netwerk, op specifieke gebieden.

Onze ervaring deden wij ondermeer op bij:

De founders van RetailCoaches:

Founder RetailCoaches

Meer over Eva: houdt van klassieke muziek en zingt bij ambitieuze koren. Ze kookt graag uitgebreid en speelt bordspellen. Daarnaast combineert ze Amsterdam met het landleven in Olst. Daar rijdt ze graag op de tractor. Ze is getrouwd en heeft een studerende zoon, die het huis inmiddels heeft verlaten. Naast haar werk vervult zij bestuursfuncties en vrijwilligersrollen. 

 

Eva haar passie voor Retail ontstond tijdens een opleidingstraject binnen Albert Heijn tot Category manager. De dynamiek, creativiteit en het ondernemerschap trokken haar. Opgeleid als Docent Geschiedenis, wilde zij vooral moeder worden van een groot gezin. De Retailbanen brachten ook veel andere mogelijkheden. Van assistent, naar Category manager naar Unit manager. Van Conceptontwikkeling, naar Projectmanager, naar Interim manager.

Eva’s ervaring
In haar rijke carrière heeft Eva veel gedaan. Zo werkte zij onder andere (meerdere keren) voor AH, AH online, Etos, Super de Boer, Vattenfall, Shell, BP, AH online, Disney en vaak voor de Hema. Zij voerde verschillende soorten opdrachten uit. Bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuwe private label productlijnen, het opzetten van en opleiden in Category management, het ontwikkelen van nieuwe winkelconcepten, positioneringstrajecten, een BtB online propositie opzetten, het begeleiden van een Unit bij het ontwikkelen van Category plannen en het inwerken van een nieuwe Unitmanager.

‘Mensen mens’
Eva is een echt ‘mensen mens’. Na het mislopen van haar tweede zwangerschap, kreeg zij nog meer oog voor de mens (de persoon) binnen de retail. Ze werd naast Adviseur/Interim Manager ook Business Coach en doceert ze “Ondernemerschap & Retail Management” aan werkende studenten bij NHL Stenden (HBO). Ze ontwikkelde zich op het ‘mens-vlak’ door het volgen van opleidingen waaronder Coaching voor Professionals bij de School voor Coaching en strategisch HRM aan Nyenrode Business Universiteit. Mensen en bedrijven laten groeien en het creëren van draagvlak voor die groei, doet Eva op authentieke wijze. Gedreven, scherp en zorgzaam. Altijd resultaatgericht & mensgericht. Coach opdrachten vervult zij binnen diverse bedrijven. Ook begeleid ze een strategisch leiderschapsprogramma via Vlerick Business School bij PostNL.

 

 

Eva Rutten   eva.rutten@retailcoaches.nl tel: 06 24 24 43 87

Founder RetailCoaches

Meer over Anne-Kee: Naast dat zij ondernemer is, is zij ook moeder van drie jongvolwassen studerende kinderen en heeft zij een zeer ondernemende partner. Ze houdt van theater. Verder heeft ze een enorme liefde voor koken en alles wat met eten te maken heeft. 

 

Anne-Kee heeft ruim 25 jaar ervaring opgedaan in de retail- en foodsector waaronder bij Ahold Delhaize. Ze werkte in uiteenlopende functies zoals Private label manager bij Etos, Winkelconcept developer en Category manager convenience bij Albert Heijn en Sourcing development manager bij Ahold Europa. Bovendien heeft ze ervaring als interim manager bijvoorbeeld als Business development manager en Lead Category manager bij Marqt en als adviseur bij producenten, als projectmanager voor organisatieontwikkeling en veranderprocessen en als ondernemer. Voordat ze startte met haar carrière heeft ze haar master Bedrijfskunde aan Nyenrode Business University afgerond.

Ommekeer
Omdat in 2014 haar ouders abrupt overleden is zij de bedrijven gaan leiden die haar ouders nalieten. Dit betekende een stijle leercurve als ondernemer. Gelijktijdig  is zij in interim-opdrachten haar opgedane (retail)ervaring gaan delen.

Coach
Anne-Kee wilde altijd al graag voor de ander zorgen maar heeft toen sterk ervaren dat zij beter voor zichzelf moest gaan zorgen. Ze ontdekte hoe sterk ze eigenlijk was en dat ze best wat luchtiger kon gaan leven. Hierdoor ontstond er ruimte. Vervolgens heeft ze besloten om in opleiding te gaan als coach. Ze is opgeleid tot senior coach practitioner.

Anne-Kee Moors
anne-kee.moors@retailcoaches.nl tel: 06 14 46 56 17

Coaches & Partners bij RetailCoaches

Dianne Guitjens werkte bijna 10 jaar als marketeer en manager bij diverse bedrijven als L’Oréal, Albert Heijn, Albert Heijn online, Heineken en Rituals. De combinatie tussen marketing en coaching laat haar hart sneller kloppen. In Dianne’s natuurlijke modus zit het doorgronden van personen en dynamieken en de drive om continue te vernieuwen. Tot de kern komen – wat is de vraag áchter de vraag – hoort daar vanuit mijn datagedreven achtergrond ook zeker bij. Wat speelt er nu écht?  Dat komt terug in zowel marketing en strategische vraagstukken als in het coachen.

“Dianne is oprecht, aandachtig en gaat emotie niet uit de weg. Ze is scherp op de verbinding tussen hoofd en hart”. Maar ook nuchter, met een gezonde dosis zelfspot en humor.

In haar vrije tijd houdt ze van buiten ontbijten, dansen, en koken voor vrienden en familie.

Daarnaast het ontdekken van nieuwe plekjes in de buurt en de wereld.

https://www.linkedin.com/in/dianneguitjens/ 

Marijne van der Koogh is een Retail professional met 25 jaar ervaring op het gebied van accountmanagement, (private label) product ontwikkeling, inkoop en category management, space management en project- en procesmanagement. Ze was o.a. verantwoordelijk voor het bepalen en realiseren van commerciële business plannen en het aansturen van diverse teams. Kenmerkend voor haar was het (h)erkennen waar teamgenoten goed in zijn, haar drive om ze te laten doen wat ze leuk vinden en met rust, evenwichtigheid en luisterend oor anderen helpen de juiste focus te leggen.

De opgedane kennis, ervaring en kwaliteiten zet Marijne tegenwoordig in als coach op het gebied van retail, ondernemen, leiderschap en loopbaan. 

Ze gelooft in de combinatie van focus én energie. Tijdens haar werk staat ze daarom afwisselend of tegelijk stil bij beide. Marijne is een aanpakker en een ‘simplifier’; ze maakt dingen het liefst eenvoudig door te verhelderen, structureren en af te bakenen. Haar aanpak is praktisch, helder en concreet.

https://www.linkedin.com/in/marijnevanderkoogh/

 

Suzanne Nijenhuis heeft ruim 10 jaar werkervaring binnen de FMCG. Daar bouwde ze als product/shopper/category/interim manager aan merken als NIVEA, Clipper Tea en Alpro. Snel schakelen, pragmatisch werken en de focus op relatie. Of het nu om de shopper, retailer, collega, het team of een leverancier gaat, voor Suzanne draait het om de mens erachter. Door elkaar te begrijpen en een goede samenwerking op te bouwen, zorg je dat de plannen die er liggen ook daadwerkelijk gerealiseerd worden.
Haar voorliefde voor het coachings- en trainersvak begon tijdens trainingen die ze zelf volgde. Daar wil ik staan! Ze besluit uiteindelijk het roer om te gooien en een coachingsopleiding te volgen, iets wat gelijk als thuiskomen voelt.                                                                                                    Haar kennis en ervaring uit het bedrijfsleven zijn voor haar enorm waardevol om individuen en teams te laten groeien.
                                                                                                                                Suzanne is positief, praktisch en verbindend ingesteld. Met haar enthousiaste, no-nonsense en oplossingsgerichte aanpak gaat ze graag concreet met je aan de slag.

In haar vrije tijd houdt ze van uitgebreid koken voor vrienden, de reuring van de markt of juist de rust van de natuur en van Latijns-Amerikaanse landen, muziek en salsa.

https://www.linkedin.com/in/suzanne-nijenhuis-5706268/

Als consultant en auteur werkt Constant Berkhout graag op het snijvlak van retail strategie, shopper psychologie en data analytics. Hij levert strategische impact door een pragmatische aanpak. Hij brengt een brede ervaring mee  op het gebied van (trade) marketing, category management, strategie, data insights, innovatie en shopper marketing bij bedrijven als SPAR, Ahold Delhaize, P&G, Grandvision, Danone, Heineken, JDE, Jumbo,  Migros, Xenos, Blokker, Hema en PepsiCo.

Nieuwsgierig en gepassioneerd genereert hij kansen voor jou en de shopper!

Hij schreef de volgende boeken: Retail Marketing Strategy; Delivering Shopper Delight (2016), Assortment and Merchandising Strategy; Building a Retail Plan to improve Shopper Expercience (2019) en The Retail Innovation Toolkit (2021)

Fusion Strategy & Retail

linkedin.com/in/constant-berkhout-56ab7b

Scroll naar top